Tuesday, 18 July 2017

CLASSDOJO UPDATE

@ClassDojo
#StudentStories
ClassDojo UPDATE
 NOVEDADES en ClassDojo Student Stories

ClassDojo’s First Back to School Update: All New “Student Stories” Student-Led, Digital Portfolios
Includes Journal Entries, Drawing on Photos, Video Upload, Filters, Voice Notes and More.

🌞ClassDojo nos presenta una renovada "Historias de los estudiantes" son portafolios digitales hechos por los estudiantes. Incluyen diario, dibujos en fotos, vídeos subidos por los alumnos, filtros, notas de voz y mucho más.


ClassDojo’s back to school Student Stories update includes:
Post with any app: students (and teachers!) can post photos and videos to their Story from other apps directly, or by uploading from the camera roll. “App smashing” becomes a reality!ny device: students can post from any device: iOS, Android, Chromebooks or web

🌞¿Qué incluye esta actualización?Subir una entrada con cualquier aplicación o dispositivo.

Easy and secure access: no need to remember usernames or passwords - students can log in instantly by scanning their secure class QR code

🌞Acceso fácil y seguro:no hace falta recordar contraseñas, pueden entrar escaneando su código QR.

Journal entries: the easiest way for students to reflect on their work, they can now create written journal entries

🌞Entradas en el diario: La manera más fácil para los estudiantes de reflexionar sobre su trabajo, pueden escribir entradas y publicarlas.

Draw and annotate on photos: students can add more context to entries with drawn or typed comments.

🌞Dibujar y anotar en fotografías: Los estudiantes pueden añadir un contexto a entradas que publican con fotos dibujadas o con anotaciones.

Record and upload videos: students can record and share videos up to eight minutes in length, or upload saved videos from other apps

🌞Grabar y subir vídeos: Los estudiantes pueden grabar y compartir vídeos de un máximo de 8 minutos de duración o subir vídeos de otras aplicaciones.

Drawings: when words fall short, students can let their inner artist shine by creating a drawing all their own!

🌞Dibujos: Cuando las palabras no son suficiente, los estudiantes pueden sacar el artista que llevan dentro y crear un dibujo que refleje lo que deseen.

Filters, frames, and stickers: students can add a dash of fun to their posts, creating portfolios as unique as they are

🌞Filtros, marcos y pegatinas: Los estudiantes pueden añadir un toque de diversión a sus entradas, crear portafolios digitales únicos como ellos.

Voice notes: students too young to type? All they have to do is speak into their device and add a voice note to their work

🌞Notas de voz: Los alumnos que no saben aun escribir con un dispositivo electronico pueden hablar y grabar su voz con el contenido que quieran publicar.


For more information, please visit: https://www.classdojo.com and https://www.classdojo.com/studentstories.
🌞 Para más información sigue este enlace.


¡ClassDojo es gratuito para todos los profesores!




Sunday, 16 July 2017

HOW TO PREPARE / COMO PREPARAR UN KAHOOT

A tutorial on "how to make your own kahoot"
Desde la web The Flipped Classroom enlazamos este tutorial que trata  sobre como preparar kahoots para el aula.
OPINION:
We like Kahoot because it's a varied way of bringing gamification into the classroom and it motivates the children to participate. 🌞

Nos gusta Kahoot porque es una manera divertida y útil de utilizar gamificacion en el aula e incentiva  la participación de los alumnos.


A NEW BOOK ON CODING

An interesting new book about children's coding has been written by Dr Marina Umaschi Bers. She is director of the DevTech Research Group at Tufts University as well as codeveloper of the Scratch Jr programming app. it is interesting because oit focuses on how young children (7years and under) can engage in computational thinking and learn how to become computer programmers. Coding can be integrated into the various disciplines taught in the classroom in order to promote the acquision of literacy, mathematics, natural science using project based learning among other methodologies🌞

La Dra. Marina Umaschi Bers ha publicado un libro muy interesante sobre los niños y la programación de ordenadores. Trabaja de directora del grupo de Investigación de Desarrollo Tecnológico en la universidad de Tufts, así como de codesarrolladora de la aplicación Scratch Jr. Es interesante porque plantea su enfoque en como los niños de 7 años o menos pueden empezar a desarrollar el pensamiento computacional y aprender a programar ordenadores. 


Saturday, 15 July 2017

WHAT IS / ¿QUÉ ES KAHOOT?

A Kahoot is a collection of questions on specific topics. Created by teachers, students, business-people and social users, they are asked in real-time, to an unlimited number of “players”, creating a social, fun and game-like learning environment. 🌞 Kahoot es un conjunto de preguntas en temas específicos. Creado por profesores, por alumnado, etc. Son preguntas que aparecen en la pdi y los alumnos contestan on su dispositivo electrónico. Número ilimitado de participantes, creando un ambiente social, divertido y  es estar como en un juego de trivial.
Currently, there are 3 types of Kahoot 🌞 En la actualidad hay tres tipos de Kahoot:
1. Quiz
This is the most common type of Kahoot, epitomising our game-based approach to blended learning. There is no limit to the number of questions in a quiz. Each question can have an associated picture or video, and 2 - 4 multiple choice answers. There must be at least one correct answer (but more can be chosen), and the time-limit for each question can be individually set from 5 seconds to 2 minutes.
Éste es el más común, representando el aprendizaje  planteado con una base en el juego, es semipresencial. No hay límite de preguntas. Cada pregunta puede ir asociada a un vídeo o imagen, respuestas de dos a cuatro ( si, no, verdadero falso o respuesta múltiple). Puede haber una respuesta correcta o más y eliges el tiempo destinado a cada respuesta, de 5 segundos a dos minutos. 
Formative assessment: Aside from being a great way to engage and focus a whole room of people, quizzes can be used to formatively assess the knowledge of each individual in the room, and adapt their learning accordingly. They can be used to track progress of individuals over time, and inspire learners to enquire further by creating their own quizzes. Players answer questions displayed at the front of the room on their personal device, motivated to answer correctly and score the most points. The faster someone answers a question correctly, the more points they get. The top 5 highest points scorers are displayed on the leaderboard at the front in-between each question, and the ultimate winner is shown at the end. Results, including who answered what for each question, can be downloaded afterwards. 🌞

Además de ser una manera divertida de atraer y enfocar a los alumnos, los quiz pueden ser utilizados como una evaluación formativa, individualizada y adaptada al aprendizaje de cada alumno. Puede ser utilizada para ver como va desarrollandose el progreso e inspirar a los alumnos a investigar más allá creando sus propios cuestionarios. Los jugadores responden a las preguntas en su propio dispositivo electrónico, individual, grupo, parejas, motivados a conseguir puntos. cuanto más rapido se responde (correctamente) más puntos se consiguen. Los resultados obtenidos a nivel individual y grupal pueden ser descargados por el profesor. 

2. Discussion (previously ‘Quick poll’)
Discussions are designed to do exactly what they say - facilitate a conversation. They are simply one quick question with no right or wrong answer, which can have an associated picture or video and 2 - 4 alternative answers. They should be used to gather opinions on current affairs, divisive topics, or even ask “what shall we do today?”.
Once again, players answer the question on their personal device. There is still a time-limit to answer within, however no points are involved. The collective results of the question are displayed at the front, acting as the basis for the discussion.🌞

Los debates. Se lanza una pregunta que no tiene correcto o incorrecto, pueden llevar una foto o video asociado y de dos a cuatro respuestas. tiene que utilizarse para generar opiniones en temas de interés general, actualidad, o cualquier otro tema de interés. 

Una vez más, los jugadores responden en su propio dispositivo. Se fija también un tiempo límite para responder, pero esta vez no hay puntos. Los resultados colectivos se pueden apreciar en la pdi, actuando como base para la conversación o debate. 

3. Survey / Encuesta
There are no limits to the number of questions in a survey. Each question can have an associated picture or video, and 2 - 4 multiple choice answers - however there are no right or wrong answers. They are just like traditional surveys except questions are asked in real-time to those present who answer on their personal devices. The results of each question can be debated there-and-then, and all survey results can be downloaded at the end. 

The only disadvantage is that every child needs an electronic device (tablet, computer, mobile phone) and not every school has that possibility.🌞

No hay límites al número de preguntas en la encuesta. Cada pregunta puede ir asociada a una imagen o vídeo, las respuestas pueden ser de 2 a 4. Sin embargo no hay correcto o incorrecto. Son encuestas tradicionales, con la diferencia que las preguntas y las respuestas se obtienen de inmediato, contestando en el dispositivo electrónico. Las respuestas pueden ser objeto de debate y los resultados pueden descargarse. 

La única desventaja de kahoot es que hacen falta dispositivos electrónicos y no todos los colegios o alumnos pueden permitírselo. 


WHAT IS / ¿QUÉ ES CLASSDOJO?

ClassDojo is on a mission to help every teacher create an incredible classroom. 


How can we incorporate ClassDojo in our daily teaching, in our routines, in our day-to-day basis to make our classroom management, tasks handling, smooth transition from one task to another?

¿Cómo podemos incorporar ClassDojo en nuestra rutina diaria, en nuestras clases, para hacer la gestión de aula, los quehaceres diarios, para conseguir la mejor transición entre tareas?

First, you need to check if your school is already registered with ClassDojo. If it isn't you register it and add your name and other teachers' names who are interested in joining in. 

Primeramente, compruebas si tu colegio ya está registrado con ClassDojo. Si no lo está, regístral y añade tu nombre y el de los demas profesores interesados.


Second, join the facebook groups to get support, help, advice on how to run your ClassDojo. At the end of the day, it is a little bit of tried and tested, and what works best for you. 

En segundo lugar, únete a los grupos de Facebook para que te den el apoyo que necesites y ye aconsejen en como gestionar tu ClassDojo. Al final, lo que cuenta es lo que te funcione a ti mejor.

Third, ready to enjoy every bit of it! Both you and your pupils will love it from day one!

¡Finalmente, prepárate para disfrutar cada minuto! ¡Tanto a ti como a tus alumnos os encantará desde el primer momento!
@ClassDojo


And by the way, both of us are ClassDojo Ambassadors in Spain, and we are here to help. Any advice you need, let us know. We will try our best

¡A propósito, tanto Andrew como yo somos embajadores de ClassDojo para España, y estamos aquí para cualquier duda que pueda surgir!



Wednesday, 12 October 2016

WHAT IS / ¿QUÉ ES PLICKERS??

What is it and how it works/ Qué es y cómo funciona:

Plickers is a tool that lets teachers collect real-time formative assessment data without the need for students devices.🌞🌞 Plickers permite hacer una evaluación formativa sin necesidad de que los alumnos traigan a clase tablet/ordenador o móvil.

The students only need a piece of paper with a code (a funny square with a number and four letters), which you can print from their website. The number is assigned to that pupil, so you know how he/she is doing when answering your questions. The letters are for multiple choice answer (4 possible answers) or yes/no, true/false answers. 🌞🌞Los alumnos necesitan un papel que lleva impreso un código con un número y cuatro letras. Se imprime gratis desde la web. Se asigna un número a cada alumno, así sabes sus resultados cuando pasas el test. Las letras son para la respuesta múltiple (4 posibles respuestas) o verdadero/falso, si/no

I use it at the end of every Science unit to check the level of understanding, of reading & listening skills in English each student has, of  knowledge acquired during the unit. It shows the pupils the answers in the classroom but it doesn't tell them who answered well, who didn't. Only the teacher can see that. 🌞🌞Personalmente, lo utilizamos al final de cada unidad de Science para comprobar nivel de comprensión, además de  poner en práctica su uso del inglés leído o escuchado, de comprender fotografías y diagramas. A los alumnos les muestra las respuestas de la clase, sin indicar nombres y posteriormente les indica la respuesta correcta, pero no les dice quien ha contestado bien y quien no, eso solamente lo sabe el profesor y cada alumno sobre si mismo. Se mantiene el anonimato y de este modo, el alumno se siente más seguro a la hora de proporcionar sus respuestas al test. 

Finally, the web has a fantastic chart with results and percentage scores, individual and for the whole of the class, separated by questions, so you can see the weakest points and the topics they master. 🌞🌞Finalmente, indicar que la web tiene unas tablas fantásticas con los resultados y porcentajes obtenidos tanto a nivel individual como de grupo, separado por cada pregunta que has realizado. En esas tablas qeda reflejado también claramente que materias dominan  y cuáles son los puntos débiles que necesitan reforzar. 

Technology required/ Qué se necesita:
A mobile, tablet, or Ipad for the teacher, an interactive white board to show the questions and the class' results. The qr code printed in paper for each pupil.🌞🌞Un móvil, tablet, Ipad para el profesor para recoger los datos, una PDI para enseñar las preguntas y los resultados de la clase. El código impreso qr en papel para ada alumno. Nuestros alumnos pegan la hoja con el código en el interior de la cubierta trasera de la agenda, así se mantiene intacta, no se arruga y siempre saben dónde está. 

website: 




www.plickers.com