Saturday 15 July 2017

WHAT IS / ¿QUÉ ES KAHOOT?

A Kahoot is a collection of questions on specific topics. Created by teachers, students, business-people and social users, they are asked in real-time, to an unlimited number of “players”, creating a social, fun and game-like learning environment. 🌞 Kahoot es un conjunto de preguntas en temas específicos. Creado por profesores, por alumnado, etc. Son preguntas que aparecen en la pdi y los alumnos contestan on su dispositivo electrónico. Número ilimitado de participantes, creando un ambiente social, divertido y  es estar como en un juego de trivial.
Currently, there are 3 types of Kahoot 🌞 En la actualidad hay tres tipos de Kahoot:
1. Quiz
This is the most common type of Kahoot, epitomising our game-based approach to blended learning. There is no limit to the number of questions in a quiz. Each question can have an associated picture or video, and 2 - 4 multiple choice answers. There must be at least one correct answer (but more can be chosen), and the time-limit for each question can be individually set from 5 seconds to 2 minutes.
Éste es el más común, representando el aprendizaje  planteado con una base en el juego, es semipresencial. No hay límite de preguntas. Cada pregunta puede ir asociada a un vídeo o imagen, respuestas de dos a cuatro ( si, no, verdadero falso o respuesta múltiple). Puede haber una respuesta correcta o más y eliges el tiempo destinado a cada respuesta, de 5 segundos a dos minutos. 
Formative assessment: Aside from being a great way to engage and focus a whole room of people, quizzes can be used to formatively assess the knowledge of each individual in the room, and adapt their learning accordingly. They can be used to track progress of individuals over time, and inspire learners to enquire further by creating their own quizzes. Players answer questions displayed at the front of the room on their personal device, motivated to answer correctly and score the most points. The faster someone answers a question correctly, the more points they get. The top 5 highest points scorers are displayed on the leaderboard at the front in-between each question, and the ultimate winner is shown at the end. Results, including who answered what for each question, can be downloaded afterwards. 🌞

Además de ser una manera divertida de atraer y enfocar a los alumnos, los quiz pueden ser utilizados como una evaluación formativa, individualizada y adaptada al aprendizaje de cada alumno. Puede ser utilizada para ver como va desarrollandose el progreso e inspirar a los alumnos a investigar más allá creando sus propios cuestionarios. Los jugadores responden a las preguntas en su propio dispositivo electrónico, individual, grupo, parejas, motivados a conseguir puntos. cuanto más rapido se responde (correctamente) más puntos se consiguen. Los resultados obtenidos a nivel individual y grupal pueden ser descargados por el profesor. 

2. Discussion (previously ‘Quick poll’)
Discussions are designed to do exactly what they say - facilitate a conversation. They are simply one quick question with no right or wrong answer, which can have an associated picture or video and 2 - 4 alternative answers. They should be used to gather opinions on current affairs, divisive topics, or even ask “what shall we do today?”.
Once again, players answer the question on their personal device. There is still a time-limit to answer within, however no points are involved. The collective results of the question are displayed at the front, acting as the basis for the discussion.🌞

Los debates. Se lanza una pregunta que no tiene correcto o incorrecto, pueden llevar una foto o video asociado y de dos a cuatro respuestas. tiene que utilizarse para generar opiniones en temas de interés general, actualidad, o cualquier otro tema de interés. 

Una vez más, los jugadores responden en su propio dispositivo. Se fija también un tiempo límite para responder, pero esta vez no hay puntos. Los resultados colectivos se pueden apreciar en la pdi, actuando como base para la conversación o debate. 

3. Survey / Encuesta
There are no limits to the number of questions in a survey. Each question can have an associated picture or video, and 2 - 4 multiple choice answers - however there are no right or wrong answers. They are just like traditional surveys except questions are asked in real-time to those present who answer on their personal devices. The results of each question can be debated there-and-then, and all survey results can be downloaded at the end. 

The only disadvantage is that every child needs an electronic device (tablet, computer, mobile phone) and not every school has that possibility.🌞

No hay límites al número de preguntas en la encuesta. Cada pregunta puede ir asociada a una imagen o vídeo, las respuestas pueden ser de 2 a 4. Sin embargo no hay correcto o incorrecto. Son encuestas tradicionales, con la diferencia que las preguntas y las respuestas se obtienen de inmediato, contestando en el dispositivo electrónico. Las respuestas pueden ser objeto de debate y los resultados pueden descargarse. 

La única desventaja de kahoot es que hacen falta dispositivos electrónicos y no todos los colegios o alumnos pueden permitírselo. 


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